Een webshop?

Gepubliceerd op 28 maart 2020 om 09:02

‘Een webshop?’

‘Een webshop?’ Dat was de eerste reactie op mijn voorstel.

Al jaren staan Otto en Tinie met veel plezier in de zaak in Hollandscheveld. In de winter en herfst is het rustig, maar de aanloop naar het voorjaar megadruk! Van het bestellen van de stekjes éénjarigen, het verpotten van al deze stekjes, onderhouden daarvan tot de verkoop van de perkplanten in het voorjaar. Het was de bedoeling om dit zo te doen tot het pensioen die al nadert. Maar toen werd alles anders.

Het coronavirus is in ons land en dat zorgt ervoor dat veel ondernemers een stapje terug moeten doen of zelfs de deuren sluiten. Heel begrijpelijk, gezondheid en veiligheid staat voorop! Momenteel zijn wij wel open, met huisregels. Dat betekent niet meer dan 1 klant per gangpad, er kan alleen kan worden gepind, de route in de winkel is aangepast en we houden anderhalve meter afstand. Nogmaals, we begrijpen volkomen dat deze maatregelen nodig zullen zijn om te voorkomen dat het virus zich nog verder verspreidt.  

 

Deze maatregelen moeten sowieso tot 1 juni worden aangehouden en wie weet langer. Om te voorkomen dat het straks met de verkoop van de perkplanten te druk wordt hebben wij besloten om toch maar een webshop openen. Zo kunnen we in de zaak die anderhalve meter afstand houden doordat er minder klanten binnen komen. Of in het geval dat de zaak echt dicht moet, kunnen we ons volledig storten op het brengen van de bestellingen. Op deze manier hopen wij dat de tuinen net zoals alle andere jaren weer volop in bloei komen te staan met al die mooie perkplanten. Lees meer hierover in onze huisregels

 

Maar goed, dan komt het deel: hoe?! Wij zijn geen groot bedrijf en hebben niet die extra werknemers die wij kunnen inzetten voor het rondbrengen van de bestellingen. En daarnaast, wie weet is het virus straks toch ‘verdwenen’ en kunt u net als alle andere jaren gewoon bij ons langskomen om de perkplanten uit te zoeken. Wij durven daar niet op te gokken, daarom hieronder  hoe we het kunnen gaan doen:

 

Omdat wij niet de mensen hebben om bestellingen binnen een dag te leveren (aangezien de zaak nog steeds open is en de voorbereidingen van het zetten van de stekjes nog in volle gang is), gaan wij vaste bezorgdagen hanteren. Ook wordt er alleen geleverd binnen een straal van een aantal kilometer van de zaak. Omdat het moeilijk is om aan te geven waar wel en niet, hebben wij de postcodes opgeschreven aan wie wij kunnen bezorgen. Deze zijn te vinden op de homepagina. Het is uiteraard niet zo dat wij niet willen leveren buiten deze postcodes. Wij hebben daar helaas de mankracht niet voor buiten onze bestaande werkzaamheden.

Er wordt wel bezorgkosten gerekend, zodat wij zo nu en dan toch nog iemand kunnen inhuren (mocht dit nodig zijn) om de bestellingen te bezorgen wanneer het ons niet meer lukt. Met dit bericht willen wij eerlijk en open zijn en ook aangeven dat dit voor ons zeker nieuw is, maar we gaan ervoor om er weer een heel mooie bloeiend voorjaar van te maken!

 

Groeten,
Otto en Tinie Leijssenaar
en geschreven door Karin Leijssenaar


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.